מתכון לבגט צרפתי אמיתי ב-4 מרכיבים בלבד

אהבת את המתכון? שתפי עם חברות!

מתכון לבגט

בגט ב-4 מרכיבים

הבגט הצרפתי, מושא גאוותם של הצרפתים, במתכון לבגט קל ופשוט כדי שגם אתם תוכלו להנות ממנו. רק 4 מרכיבים שימלאו את הבית שלכם בניחוחות ובטעמים של צרפת.

בגט צרפתי – מרכיבים:

  1. 750 גרם קמח
  2. 500 מ"ל מים
  3. 9 גרם שמרים יבשים
  4. 15 גרם מלח

אופן הכנה של הבגט:

בקערת מיקסר שמים מים וקמח ומערביים באמצעות וו לישה כ- 2-3 דקות עד שכל הקמח נטמע ומתקבל בצק דביק. מכסים עם מגבת את הקערה למשך 20 דקות.

לאחר מכן מוסיפים את השמרים היבשים וממשיכים ללוש במיקסר על מהירות נמוכה לעוד 3 דקות, נוסיף את המלח ונמשיך בלישה לעוד 4-5 דקות עד שיתקבל בצק רך ודביק.

מקמחים היטב משטח עבודה, מעבירים אליו את הבצק ומעצבים אותו בצורת כדור תוך כדי קימוח מידי פעם כדי שלא ידבק. את כדור הבצק מעבירים לקערה מקומחת ומתפיחים כשעתיים.

לאחר שעתיים מעבירים שוב את הבצק למשטח עבודה מקומח, משטחים מעט את הבצק, על מנת להוציא ממנו קצת אוויר ומחלקים ל-4. את חתיכות הבצק המחולקות מעצבים לצורת גליל, תחילה מקפלים את החלק התחתון למרכז ואז סוגרים עם החלק העליון. מניחים על נייר אפייה מקומח, בתוך תבנית, מכסים במגבת ונותנים לבצק לנוח לעוד כ- 20 דקות.

לאחר 20 דקות נחזור על הפעולה הקודמת, נוציא את הגלילים, נשטח, נקפל לצורת גליל ולבסוף נרדד לצורה של בגט.

לאחר מכן שוב מעבירים את הבצק לתבנית מרופדת נייר אפייה, מכסים במגבת ונותנים לבצק עוד שעה של תפיחה. לקראת סוף ההתפחה, חממו תנור ל- 230 מעלות במצב טורבו והכינו תבנית עמוקה עם מים.

כשהתנור מוכן, הניחו את התבנית עם המים בתחתי התנור. בעזרת סכין חדה צרו חריצים לאורך הבצק (כמו שמודגם בסרטון) והכניסו את התבנית אל התנור למשך 25 דקות. לאחר 25 דקות יש לכם בגט חם, רך וטעים. בתאבון.